Zwethheul

Het was een lang gekoesterde wens van mij om eens bij restaurant De Zwethheul te eten.  Twee Michelinsterren. Zo her en der had ik er al eens kennis gemaakt, bijvoorbeeld op eetfestivals die ik wel eens bezoek en waar zij ook hun opwachting maken. Nu deed zich de gelegenheid voor, er waren omstandigheden maar dat doet er verder nu even niet toe, en ik belandde er op een zondagmiddag voor een lunch met mijn vriendin Miranda. Zij houdt ook wel van een Frans hapje.

SONY DSCDe Zwethheul ligt aan de Rotterdamse weg tussen Delft en Rotterdam. Omdat ik in Rotterdam woon en in Delft werk kom ik er regelmatig langs. Ik gebruik het als sluiproute, als de A13 weer eens vast staat.

SONY DSCMiranda wijst naar de amuse.

SONY DSCIets met paddestoelen.

SONY DSCHet voorgerecht: avocado, krab en haringkaviaar. Heerlijk!

SONY DSCZeeduivel met buikspek. Fantastisch!SONY DSCMiranda geniet.

SONY DSCEn ik ook. Het wijnarrangement hielp vast ook wel mee. Maar het kon, ik was lekker op de fiets, het weer was er naar en het was ook een heerlijk tochtje zo langs de Schie.

SONY DSCHet hoofdgerecht: Kalfswang zonder eendenlever (op ons verzoek) met witlog en andijvie. Hmm  toch wat minder.

SONY DSC

Het dessert: Chocolade Savarin met ananas-kokosijs. Ben geen toetjesmens maar lekker!

SONY DSC

And some sweets bij de koffie, tenslotte.

En was het goed? Ja, het was heel heel goed. Echt heel goed. Het omrijden waard. Serieus. Ik zou het aan iedereen aanbevelen. Was het zo bijzonder dat je verrast werd? Uhhh nee, dat dan weer niet. Het voldeed aan mijn hoge verwachtingen maar het steeg er niet bovenuit.

Plaats een reactie